Bir Fotoğrafçı, Stüdyo Dışında Adeta Büyüleyici Kareler Yakalıyor ve Ona Hayran Kalmaktan Kendimizi Alamıyoruz
Fotoğrafçılar, gerçekten büyüleyici bir fotoğraf çekmek için iyi bir kameraya ihtiyaç duyabilir. Bazıları, güzel bir yer bulmaya çalışabilir, bazıları ise, fotoğraflarının açısına veya ışığına daha fazla odaklanır. Ancak, Nijeryalı fotoğrafçı Ibor Edosa Victor için gerçekten mükemmel bir fotoğraf, çevreyle alakalı olmaktan ziyade, fotoğrafçının vizyonu ve etrafındaki şeylerden nasıl faydalandığıyla alakalıdır.
Biz Olumlu Bak olarak, Ibor’un etkileyici bir fotoğraf çekmek için her zaman mükemmel ortamlara ihtiyaç olmadığını 232 bin kişilik takipçi kitlesine gösterme kabiliyetine hayran kaldık. Fotoğrafçı, fotoğraflarının kamera arkasını mutlulukla paylaşıyor ve kitlesi de buna bayılıyor!
Fotoğrafçılık tutkusu, bu sanatçıya hiç beklenmedik bir anda gelmiş.
Ibor, fotoğrafçılığa ilk başta bir tutku olduğu için değil, canı sıkıldığı için başladığını itiraf ediyor. Ancak, zamanla bu iş, yaşamının çok önemli bir parçası hâline gelmiş. Artık hayattaki her şey ve geçip giden hem hüzünlü hem de neşeli anlar, ona fotoğraf çekmesi için ilham kaynağı oluyor.
Manzara seçme süreci, genellikle son derece zorlu oluyor.
Ibor’un, mükemmel fotoğrafı yakalamak için sarf ettiği emek tek kelimeyle şahane. Genellikle, fotoğraf çekimi için uygun hâle getirilmiş olmayan ortamlarda çekim yapıyor ve daha sonra fotoğraflarını usta bir yaratıcılıkla işliyor. Kamera arkası fotoğrafları aşırı göz alıcı görünmüyor olabilir. Ancak bunlar, kendisi fotoğraflarını paylaşmadığı takdirde, fotoğrafçının çekim alanını asla tahmin edemeyeceğimizi kanıtlıyor.
Bu, çok karmaşık bir iş, ama aynı zamanda kesinlikle yapmaya değer.
Duyguyu yakalamak, Ibor’un eserlerinde yapmaya çalıştığı ana şeylerden biri. Ancak, doğru hissi yakalamanın yanı sıra, her manzaranın ve her ortamın ışık saçabileceğini de göstermek adına, sıradan olan şeylere bir miktar sihir katmaya çalışıyor.
Sizi en çok etkileyen ve fotoğrafçı olsaydınız yeniden yaratmak isteyeceğiniz fotoğraf hangisi?